FA | EN | AR
يکشنبه ١٩ آذر ١٣٩٦
جمع بازديدكنندگان امروز: 113
جمع بازديدها تاكنون: 334967
 13860 بازدید

سوالات متداول

1- ساعت كار اداره به چه صورت است؟

جواب: ساعت کار در واحد معاینات شماره 1 ( ساختمان ستادی) از 7:30 آغاز شده و به جهت دایر بودن کشیک معاینات در این مرکز، همه روزه حتی ایام تعطیل درنیمه اول سال تا ساعت 16 و  در نیمه دوم سال تا ساعت 17 ادامه دارد.
واحد های دور شهر(2) و تصادفات(3) فقط در روزهای غیر تعطیل از 7:30 تا 14 خدمت رسانی دارند.
واحد متوفیات نیز همه روزه از 7:30 تا 16 به مراجعان خود خدمت رسانی می کند.

2- آيا مي توان براي دريافت گواهي سلامت پرده بكارت براي ازدواج به پزشكي قانوني مراجعه نمود؟
جواب: خير. معاينه پرده بكارت در پزشكي قانوني با درخواست شخصي انجام نميگيرد.براي انجام اين كار دستور قضايي يا نامه از كلانتري مورد نياز است.

3- گرفتن گواهي از پزشكي قانوني چه مدت طول مي كشد؟
جواب: بسته به علت مراجعه (مواردي مانند نزاع، تصادف ،استخدام ،دريافت جنين و...)و نيز ميزان صدمات و يا مستندات لازم براي تكميل پرونده،زمان انتظار متفاوت است. بطور كلي متوسط زمان لازم براي انجام كار در اين اداره يك و نيم ساعت مي بشد.

4- در هنگام مراجعه براي معاينه مجدد چه مداركي لازم است؟

جواب : برای انجام معاینه مجدد نیاز به ارائه معرفی نامه از مرجع قضایی (یا انتظامی) بوده و توجه به این نکته ضرورت دارد که در زمان مراجعه برای معاینه مجدد، حضور مصدوم به همراه کلیه مدارک بالینی و گرافی ها.... ضرورت دارد.


5- جهت آگاهي از وضعيت افراد گمشده چه بايد كرد؟
براي اطلاع از وضعيت افراد گمشده لازم است با مديريت آگاهي نيروي انتظامي تماس گرفته شود. بديهي است در صورت وجود سابقه از شخص گمشده يا وجود جسدي با هويت نامعلوم كه مشخصات ظاهري آن با شخص گمشده مطابقت داشته باشد،مراتب از طريق پزشكي قانوني در پاسخ به استعلام نيروي انتظامي اعلام خواهد گرديد.

6- در صورتي كه قبل از فرا رسيدن زمان معاينه مجدد، مصدوم، اقدام درماني ديگري انجام داده باشد آيا لازم است مراتب را به پزشكي قانوني اطلاع دهد؟
خير. با توجه به اينكه در زمان مراجعه بعدي مصدوم(معاينه مجدد) كليه مدارك باليني مجددا درخواست مي گردد لذا نيازي به مراجعه تا زمان معاينه مجدد نمي باشد.

7- در صورتي كه بخواهيم پزشك بر بالين بيمار حاضر شود مراتب به چه صورت است؟
معاينه مصدوم در بالين وي بسته به نظر پزشك و با در نظر گرفتن وضعيت صدمات وي مي باشد.پس از مراجعه به پزشكي قانوني و تشكيل پرونده  در صورتي كه  شرايط مورد نظر احراز شود با راهنمايي پزشك و تكميل فرم مربوطه و پرداخت هزينه لازم مقدمات كار فراهم مي گردد.

8- در صورتي كه بخواهيم به نظريه پزشكي قانوني اعتراض كنيم به چه نحو است؟
با توجه به اينكه نظريه پزشكي قانوني در پاسخ به استعلام مقام قضايي (يا از طريق ضابط قضايي كه كلانتري است) ارائه مي گردد،لذا پس از ارائه نظريه در صورتي كه شخص به مفاد آن اعتراضي داشته باشد مي بايست مجددا از آن مرجع نامه اي مبني بر بررسي مجدد در موارد اعتراضي گرفته و به پزشكي قانوني ارائه دهد تا موضوع مجددا در واحد معاينات بررسي گردد.

 9- در چه صورت پرونده براي بررسي به كميسيون ارسال مي گردد؟

جواب : در صورتيكه گواهي ارائه شده در قسمت معاينات (و يا متوفيات) مورد اعتراض يكي از طرفين پرونده قرار گيرد و يا تشخيص مقام محترم قضايي و يا مدير كل پزشكي قانوني استان بررسي موضوع در كميسون پزشكي باشد، به دستور ايشان، موضوع به كميسيون ارجاع مي گردد.

10- مدت زمان پاسخگويي به پرونده ها در كميسيون چقدر است؟
جواب : مدت زمان پاسخگويي به كميسيونهاي پزشكي قانوني برحسب نوع كميسيون و تعداد كارشناسان مدعو متفاوت بوده و ممكن است بر حسب مورد به بيش از يكماه نيز برسد. لكن مطلب قابل توجه اينست كه پس تحويل پرونده به اين واحد در امر مقدمات تشكيل جلسه كميسيون، هماهنگي بين كارشناسان و تعيين وقت برگزاري كميسيون، يكي از قسمتهاي وقتگير اين برنامه مي باشد.


آمار

راهنمای خدمات

راهنمای مراکز

ارسال شکایات
نشانی: قم، بلوار شهيد حاج خدا كرم، بعد از پايانه مسافربري، روبروي دانشگاه پرديس
تلفن: 6641207، دورنگار: 6641204،
پیام کوتاه: 2001372